דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התאמה נכונה של כסא גלגלים בשיקום לאחר אירוע מוחי (CVA) 

מאת    [ 28/01/2009 ]

מילים במאמר: 606   [ נצפה 3855 פעמים ]

איתן רווה, פיזיותרפיסט, BPT, M.OccH, אחראי תחום פיזיותרפיה, כמיטק

אירוע מוחי הוא אחד מגורמי התחלואה העיקריים כיום בעולם ובישראל, ונחשב הגורם הראשי למצבי נכות בגיל המבוגר. ההשלכות של אירוע מוחי הן רבות, ומשפיעות על מגוון של פעילויות בחיי היום-יום כמו תנועתיות גופנית, ירידה בתחושה ובעיות קוגניציה ותקשורת. במאמר זה נתמקד בהתאמה נכונה של כסא גלגלים  לאחר אירוע מוחי, ונעלה מספר נקודות לתשומת לב בנושא הושבה מיטבית של מטופל הנזקק לכסא גלגלים לאחר אירוע מוחי.

חשוב לציין, כי המאמר אינו בא להחליף פניה לרופא או טיפול רפואי, אלא רק לתת מידע כללי.  

אירוע מוחי (באנגלית: Cerebro-Vascular Accident  - CVA או Stroke) נוצר בדרך כלל כתוצאה מחסימה (אוטם) של זרימת הדם בכלי הדם במוח למשך זמן מסוים (IschemicStroke), כשעקב כך נוצרת הפרעה לפעילות המוחית התקינה של האדם. אוטם מוחי משפיע על המערכת המוטורית והתנועתית של הגוף, ויכול לגרום לשיתוק של צד גוף - ימני או שמאלי -בהתאם למיקום האוטם במוח. שיתוק כזה יכול לגרום לחולשה או איבוד יכולת התנועה ביד ו/או ברגל באותו צד, וכמובן להגביל מאד את יכולת ההליכה והתפקוד. הטיפול השיקומי כולל טיפול מנואלי לשמירה על טווח התנועה ביד ו/או ברגל החלשה, וניסיון לעידוד תנועה אקטיבית של הגפה הפגועה.

מספר רב של אנשים לאחר אירוע מוחי (CVA) זקוקים לכסא גלגלים לתקופה קצרה או ממושכת יותר. התאמה נכונה של כסא גלגלים מתאים היא נושא חשוב ביותר בתחום השיקום לאחר אירוע מוחי - חשוב לתמוך באופן מלא את האיזורים החלשים בגוף, כמו היד או הרגל הפגועות.  בנוסף, חשוב לשבת על כרית ישיבה מתאימה כדי למנוע נקודות לחץ אפשריות שיכולות לגרום בהמשך לפגיעה ברקמה עורית או פצעי לחץ. בנוסף, חשוב לציין כי התאמה של כסא גלגלים באופן מקצועי ומדידה נכונה של עומק המושב, רוחב הכסא ועוד נתונים אישיים משפיעה בצורה משמעותית על יכולת השימוש והניידות של המטופל בכסא בצורה יעילה.  

במקרה של מטופלים לאחר אירוע מוחי יש לתת תשומת לב לכך שבמקרים רבים יש פלג גוף תקין ופעיל, וחשוב לנצל את היכולות הקיימות אצל המטופל לאחר אירוע מוחי כדי לקדם אותו בתהליך השיקום. כך לדוגמא, כדאי להיעזר ברגל הבריאה כדי לגלגל ולהניע את הכסא לפנים במהלך הניידות. ניתן גם להיעזר ביד הבריאה ולגלגל את הכסא באמצעות יד אחת בלבד הנעזרת במנגנון מיוחד חישוק כפול לסיוע להנעת יד אחת.

כסא גלגלים חדשני פותח במיוחד לשיפור הניידות באנשים עם שיתוק בחצי גוף Hemiplegia)) בעקבות שבץ מוחי (CVA) כסא הגלגלים פותח במפרט ייחודי המאפשר שימוש ביכולות הקיימות אצל המטופל במקביל לתמיכה טובה ויעילה של איזורים חלשים יותר.  דגם ה Start M3 Hemi הוא כסא גלגלים קל משקל, והוא כולל מספר תכונות ייחודיות המותאמות במיוחד לאנשים לאחר אירוע מוחי (CVA).

כסא הגלגלים, מתוצרת חברת Otto Bock, גרמניה,. מאפשר ניידות קלה יותר והוא ניתן להנעה ביד אחת ע"י חישוק הנעה כפול הניתן להתאמה לכל אחד משני צידי הכסא. הכסא כולל ידית תמיכה מרופדת כדי לאפשר תמיכה ליד החלשה בצד הפגוע לאחר אירוע מוחי.

בנוסף, דגם ה-Start M3 Hemi שונה מדגמים אחרים הודות לרגלית הרחבה לתמיכת כף הרגל החלשה וההנמכה של קדמת המושב. תכונות אלו מאפשרות למטופל להיעזר ביכולות התנועה הקיימות שלו כמו התקדמות עם הכסא בעזרת הרגל הבריאה,ובמקביל לקבל תמיכה של היד והרגל בצד הפגוע. כסא הגלגלים Start M3 Hemi  מסייע לנצל את היכולות הקיימות אצל מטופלים לאחר אירוע מוחי באופן אופטימלי, ולשפר את הניידות והתנועה. הכסא קל משקל (15.5 ק"ג) ומתקפל לגודל נוח כדי להקל על נשיאתו והכנסתו לרכב.

חברת Otto Bock היא חברה המתמחה בייצור ופיתוח כסאות גלגלים מותאמים, ומפתחת פתרונות  חדשים בשיקום לאחר אירוע מוחי (CVA) בשיתוף עם צוות של רופאים ופיזיותרפיסטים מומחים. חברת 'כמיטק ציוד רפואי' היא היבואנית הבלעדית של מוצרי חברת Otto Bock בישראל, ומביאה לישראל מגוון רחב של כסאות גלגלים וכריות ישיבה לאנשים עם בעיות רפואיות שונות.

כמיטק - ציוד רפואי ופתרונות רפואיים מתקדמים, מייצגת את החברות המובילות בעולם בתחומי הגיל השלישי, גיל הזהב, טיפול בפצעים קשי ריפוי, שיקום וניידות (כסא גלגלים), אורתופדיה, ציוד לחדרי ניתוח ולמעבדות ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב